ZOEK JE CREATIEVE IDEEËN VOOR JE EVENEMENT?
Eventmanager: van regelaar naar regisseur
Drie jaar geleden bestond het vak eventmanagement voor een groot deel uit het regelen van allerlei praktische zaken rondom een evenement. Dat is nog steeds zo. Toch zijn we van mening dat het vak een upgrade heeft gekregen en dat bedrijven er goed aan doen de...
Hoe ga je als schoenmaker verder zonder schoenen?
Stel je voor: je bent schoenmaker, maar er zijn geen schoenen meer om te maken. Bijna iedereen in de evenementenbranche zag zich geconfronteerd met deze realiteit. Onze corebusiness verdween van de ene op de andere dag. We gingen van gave fysieke evenementen met...
Zo ziet de transformatie van de events er straks uit
De kans is vrij groot dat je straks na de zomer te maken blijft hebben met hybride events. Hoe ziet die transformatie er straks precies uit? En wat is daarbij belangrijk om te weten als eventmanager? Veel hybride Wij verwachten dat we na de zomer een landschap hebben...
Zo verkoop je intern jouw online event
Als eventmanager moet je geregeld een event verkopen aan je klant. Bijvoorbeeld aan de directeur, het afdelingshoofd of de marketingmanager. Wil je uit de rol van ‘dozenschuiver’ en in positie komen als adviseur, omwille van een succesvol event? Daar helpen we je...
Offerte voor je online event te hoog?
Of een online event veel goedkoper is dan een fysiek event? Soms wel, ja. Maar niet altijd. Schrik je wel eens van de prijs van een offerte van je event? Lees dan hieronder verder voor waardevolle tips over hoe je een offerte moet lezen. Voldongen feit De offerte van...
Een online evenement heeft ook styling nodig
Als eventmanager verzorg je graag een evenement tot in de puntjes. Twee jaar geleden was dat een behoorlijke vanzelfsprekendheid. We merken dat de styling van een event, zeker van een online event, een ondergeschoven kind wordt. Zonde! Want de styling van een event...
Hoe zien events eruit na COVID’19?
We kunnen niet wachten om terug te gaan naar normaal. Maar: wat is normaal? Stel dat je nu een jaar vooruit kunt springen, wat doe je dan met je event? Ga je voor online, hybride of waag je toch al de poging op live? Met andere woorden: hoe zien events eruit na...
Veel gebruikte begrippen in de online evenementenbranche
De online begrippen vliegen je om de oren. We merken dat de begrippen ook een beetje door elkaar worden gebruikt. Een Zoommeeting is bijvoorbeeld geen online event en content is meer dan een afbeelding. Hoe het zit? We hebben de meest gebruikte begrippen voor je op...
Dag en nacht aan het werk
Vaak wordt onderschat hoeveel tijd het kost om een online event te organiseren. Dat komt waarschijnlijk door de digitale context. Schijn bedriegt. Dat weet ook onze collega Jolein Foks. Jolein werkt als interactief creatief regisseur en neemt je graag mee in haar...
De ontwikkeling van online events het afgelopen jaar
Veel branches hebben het afgelopen jaar een immense verandering doorgemaakt. De evenementenbranche is er daar zeker eentje van. Wat we hebben gezien en onze kijk daarop delen we hieronder graag met je. Op zoek naar extraatjes Ineens zaten we allemaal de hele dag...
Eventmanager: van regelaar naar regisseur
Drie jaar geleden bestond het vak eventmanagement voor een groot deel uit het regelen van allerlei praktische zaken rondom een evenement. Dat is nog steeds zo. Toch zijn we van mening dat het vak een upgrade heeft gekregen en dat bedrijven er goed aan doen de...
Hoe ga je als schoenmaker verder zonder schoenen?
Stel je voor: je bent schoenmaker, maar er zijn geen schoenen meer om te maken. Bijna iedereen in de evenementenbranche zag zich geconfronteerd met deze realiteit. Onze corebusiness verdween van de ene op de andere dag. We gingen van gave fysieke evenementen met...
Zo ziet de transformatie van de events er straks uit
De kans is vrij groot dat je straks na de zomer te maken blijft hebben met hybride events. Hoe ziet die transformatie er straks precies uit? En wat is daarbij belangrijk om te weten als eventmanager? Veel hybride Wij verwachten dat we na de zomer een landschap hebben...
Zo verkoop je intern jouw online event
Als eventmanager moet je geregeld een event verkopen aan je klant. Bijvoorbeeld aan de directeur, het afdelingshoofd of de marketingmanager. Wil je uit de rol van ‘dozenschuiver’ en in positie komen als adviseur, omwille van een succesvol event? Daar helpen we je...
Offerte voor je online event te hoog?
Of een online event veel goedkoper is dan een fysiek event? Soms wel, ja. Maar niet altijd. Schrik je wel eens van de prijs van een offerte van je event? Lees dan hieronder verder voor waardevolle tips over hoe je een offerte moet lezen. Voldongen feit De offerte van...
Een online evenement heeft ook styling nodig
Als eventmanager verzorg je graag een evenement tot in de puntjes. Twee jaar geleden was dat een behoorlijke vanzelfsprekendheid. We merken dat de styling van een event, zeker van een online event, een ondergeschoven kind wordt. Zonde! Want de styling van een event...
Hoe zien events eruit na COVID’19?
We kunnen niet wachten om terug te gaan naar normaal. Maar: wat is normaal? Stel dat je nu een jaar vooruit kunt springen, wat doe je dan met je event? Ga je voor online, hybride of waag je toch al de poging op live? Met andere woorden: hoe zien events eruit na...
Veel gebruikte begrippen in de online evenementenbranche
De online begrippen vliegen je om de oren. We merken dat de begrippen ook een beetje door elkaar worden gebruikt. Een Zoommeeting is bijvoorbeeld geen online event en content is meer dan een afbeelding. Hoe het zit? We hebben de meest gebruikte begrippen voor je op...
Dag en nacht aan het werk
Vaak wordt onderschat hoeveel tijd het kost om een online event te organiseren. Dat komt waarschijnlijk door de digitale context. Schijn bedriegt. Dat weet ook onze collega Jolein Foks. Jolein werkt als interactief creatief regisseur en neemt je graag mee in haar...
De ontwikkeling van online events het afgelopen jaar
Veel branches hebben het afgelopen jaar een immense verandering doorgemaakt. De evenementenbranche is er daar zeker eentje van. Wat we hebben gezien en onze kijk daarop delen we hieronder graag met je. Op zoek naar extraatjes Ineens zaten we allemaal de hele dag...