MWee - Jan van der Heydenstraat 24 - 2665 JA Bleiswijk 085-4014765 info@mwee.nl

ONLINE EVENT REALISEREN?

Naast standaard oplossingen zijn we juist gespecialiseerd in creatieve oplossingen en mogelijkheden

Streamingdienst standaard:

Via onze streaming- en Webinardiensten kunnen we veel technische en organisatorische werkzaamheden verzorgen. We werken met een totaaloplossing: van de registratie: het Webinar of event zelf; statistieken tot opvolgmails, alles wordt door ons begeleid en geregeld. Het mooie aan dit systeem is dat de presentatoren niet per se op de hoofdlocatie aanwezig hoeven te zijn. Zo kunnen we via een live verbinding, tot 6 sprekers in de uitzending laten zien, vergelijkbaar als een journalist die op een locatie staat tijdens een journaaluitzending. Dit geeft veel mogelijkheden, zeker in een tijd waarbij niet iedereen fysiek aanwezig kan of wil zijn. Maar denk ook aan sprekers uit het buitenland.

Te verrichten diensten:

  • Voorspreken en opzet bepalen
  • Aanmaak online event of webinar
  • Inrichten en aanpassen aan de gewenste huisstijl
  • Aanmaak mailingsysteem
  • Aanmaak interactieve onderdelen, zoals Polls, vragenlijst, evaluatieformulier, Call to Action
  • Technische begeleiding en vooraf testen van de internetverbindingen met de presentatoren zodat we tijdens het online event niet voor verrassingen komen te staan
  • Begeleiding van het online event of Webinar
  • Afhandeling online event, verstrekken van de verzamelde statistieken, versturen opvolgmails enz.

Prijs in overleg

max 2 sprekers op verschillende locaties en een tijdsduur van max 2 uur

Voorwaarden:

We gaan ervan uit dat de sprekers zelf beschikken over een moderne laptop en stabiele internetverbinding.

In deze prijsopgave gaan we ervan uit dat alle content, huisstijlelementen en teksten door de opdrachtgever op tijd worden aangeleverd. Op verzoek kunnen wij deze werkzaamheden ook uitvoeren.

Pro webinar

Bestaande uit:

  • Standaard tot 250 live kijkers
  • 2 presentatoren vanuit verschillende locaties mogelijk
  • Inrichten streamingsdienst en aanpassen aan huisstijl
  • Aanmaak en verzenden mails
  • Aanmaken interacties
  • Vooraf testen van de verbinding naar alle locaties
  • Technisch begeleiden op afstand, tijdens het online event (tegen een meerprijs kunnen we dit ook op locatie doen)
  • Aanleveren statistieken
  • Gebruik van alle tools en diensten beschreven bij Streaming diensten

Kosten per event: in overleg

Inclusief 0.5 uur try-out, 1.5 live*, 0.5 afronding.

Hierbij gaan we ervan uit dat de juiste apparatuur op elke locatie aanwezig is. Wanneer dit niet het geval is, kunnen wij dit verzorgen via huur- of koopoplossingen.

Geen rompslomp op kantoor of thuis?

Gebruik dan onze studio inclusief apparatuur per 4 uur: prijs in overleg 

Virtueel seminar

Speciaal bedoeld om professioneel snel en vaak een kort seminar te organiseren. De optimale lengte is 40 tot 60 minuten, afhankelijk van een Q&A. Dit kan bij ons in de studio maar ook op een eigen locatie. Uitermate geschikt voor wekelijkse uitzendingen; denk aan promo events, korte trainingen, korte updates enz. Bestaande uit:

  • Standaard tot 250 live kijkers
  • 8 presentatoren vanuit verschillende locaties
  • Inrichten streamingsdienst en aanpassen aan huisstijl
  • Aanmaak en verzenden mails
  • Aanmaken interacties
  • Vooraf testen van de verbinding naar alle locaties
  • Technisch begeleiden, videoregie, tijdens het online event
  • Aanleveren statistieken
  • Gebruik van alle tools en diensten beschreven bij Streaming diensten

Prijs in overleg

Inclusief 1.5 uur try-out, 1.5 live*, 0.5 afronding. Hierbij gaan we ervan uit dat bij elke spreker een goede internetaansluiting, webcam, microfoon en belichting aanwezig is. Wanneer dit niet het geval is, kunnen wij dit verzorgen via huur- of koopoplossingen.

Opzet:

Via het PRO Seminar format wordt volgens een vast en bewezen concept gewerkt. Er wordt van een combinatie van live en eerder opgenomen onderdelen gebruikgemaakt. Door de presentator wordt live iedereen kort welkom geheten en wordt verteld wat ze kunnen verwachten (programma). Vertel ook dat ze vragen via de chat kunnen stellen tijdens de presentatie. Deze vragen worden via een moderator, waar mogelijk, 1op1 beantwoord. Zijn er veel dezelfde soort vragen dan kunnen deze na de presentatie live worden behandeld. Hierna zal een vooraf opgenomen presentatie worden getoond. Dit is aan te raden boven een live presentatie aangezien dan vaak wordt uitgeweid en men niet tot de kern komt van wat verteld moet worden. Dit zorgt ervoor dat kijkers minder snel zullen afhaken. Een ander voordeel is dat het telkens hetzelfde is, wat zorgt voor duidelijkheid en continuïteit. Natuurlijk zal er periodiek, afhankelijk van hoe snel het verhaal verandert, een nieuwe versie dienen te worden opgenomen. Tijdens de presentatie kunnen Call to Actions of Polls live in beeld worden gebracht zodat er interactie met de kijker ontstaat en de nodige data wordt verzameld. Na de presentatie kan de spreker ingaan op de actualiteit en de veel gestelde vragen via de chat behandelen. Het is nu tijd voor de Call to Action, (je aanbod) aangezien de ervaring leert dat veel kijkers gedurende de Q&A afhaken. Als je wacht tot na de Q&A, mis je veel mensen. Maak een wrap up van het voorgaande en neem afscheid en laat een vragenlijst zien, die kan worden ingevuld. Dan is het nu tijd voor de Q&A. Laat via de chat vragen stellen. Doe dit wel via een moderator, die zorgt voor de structuur en dat de juiste vragen zichtbaar worden die het verhaal ondersteunen. Zo kan de presentator al zijn aandacht bij zijn verhaal maar vooral bij de kijker houden. Sluit het geheel af, waarna we een salespage laten zien waar meteen alle producten kunnen worden besteld.

LION event

Speciaal voor professionele online events hebben we het LION format ontwikkeld (LIve ONline), waarbij we met een “talkshow” achtige opzet werken. De lengte, 60 tot max 90 minuten, is afhankelijk van de informatieve waarde en of je een Q&A aan het einde hebt. Ga je langer door dan haken er mensen voortijdig af, wat zonde is. Uitermate geschikt voor maandelijkse updates en online programma’s.

Basic

Bestaande uit:

  • Standaard tot 250 live kijkers
  • Videoregie met 2 remote camera
  • Streaming server
  • Microfoons voor 2 sprekers
  • Basis studiolicht
  • begeleiding door 2 technici
  • 4 Videocalls mogelijk
  • Inrichten streamingsdienst en aanpassen aan huisstijl
  • Aanmaak en verzenden mails
  • Aanmaken interacties
  • Vooraf testen van de verbinding naar alle locaties
  • Technisch begeleiden
  • Aanleveren statistieken
  • Gebruik van alle tools en diensten beschreven bij Streaming diensten

Prijs in overleg

Inclusief 2 uur try-out, 1,5 live*, 0,5 afronding.

Grote opzet inclusief publiek

Bestaande uit:

  • Standaard tot 250 live kijkers
  • Videoregie
  • 2 remote camera’s
  • 1 bediende camera
  • 1 vaste camera
  • Streaming server
  • Microfoons voor 4 sprekers
  • Zaalgeluid
  • Basis studiolicht
  • Begeleiding door 3 technici
  • 6 videocalls mogelijk
  • Inrichten streamingsdienst en aanpassen aan huisstijl
  • Aanmaak en verzenden mails
  • Aanmaken interacties
  • Vooraf testen van de verbinding naar alle locaties
  • Aanleveren statistieken
  • Gebruik van alle tools en diensten beschreven bij Streaming diensten

Prijs in overleg

Inclusief 3 uur try-out, 1,5 live*, 1 afronding

Meerprijs voor een tweede LION event van 1,5 uur, op dezelfde dag prijs in overleg

Opzet:

In een studio of ruimte, die is omgebouwd tot een tijdelijke studio, staat een tafel waaraan 1 tot 6 gasten plaatsnemen. Centraal zit een gespreksleider die het geheel in goede banen leidt en optreedt als interviewer of  bemiddelaar. Rond de tafel zitten een aantal, per aflevering wisselende gasten. Dit zijn experts, vips en ervaringsdeskundigen. Afhankelijk van de nog te bepalen opzet zullen 1 of meerdere sprekers gelijktijdig aan tafel zitten waarbij de gespreksleider zorgt dat de vooraf bepaalde vragen worden gesteld.

Eén of meerdere experts die komen praten over een bepaald onderwerp of een bepaalde situatie die speelt binnen de organisatie.

Zorg voor een goede mix van sprekers, Denk aan sprekers die:

  • Energie en enthousiasme uitdragen
  • Informatie en vertrouwen wekken
  • Die bewijzen dat het product goed voor hen werkt en welke successen ze ermee hebben behaald.

Maar denk ook aan de Call to Action. Hoe zorg je voor conversie?

Hoe zorgen we dat ze blijven kijken en de volgende keer er zeker weer bij zijn (goed geïnvesteerde tijd).

Welke interactie zorgt voor betrokkenheid en zorgt voor extra statistieken en inzichten?

Wat wil je weten en hoe ga je dit dan meten?

Chat, Q&A

Voor het juiste live-gevoel is ideaal als er 10 á 25 (VIP) gasten zijn.

De talkshow wordt ingestoken op maximaal één uur. Als het langer duurt, haken mensen snel af en ervaren ze een negatieve ervaring. Het geheel wordt professioneel opgenomen via 2 à 3 camera’s en voldoende microfoons voor de gasten aan tafel. Online kijkers kunnen hun vragen stellen via een chat-functie. De vragen worden eerst beoordeeld door een moderator. Deze beslist of de vraag direct beantwoord wordt (1op1), geschikt is voor de uitzending, of na de uitzending wordt beantwoord. Dit zorgt voor professionaliteit. Alles kan live of later, indien gewenst, on-demand worden bekeken via een laptop, tablet maar ook een smartphone.

Tijdens de talkshow treedt een onafhankelijke host op als leider van het programma en zorgt ervoor dat alle geplande onderwerpen aan de orde komen en niet teveel wordt uitgeweid.

Via schermen kunnen de gespreksleider en sprekers instructies krijgen (zoals vragen via de chat), waarbij we ook kunnen zorgen dat de juiste antwoorden of instructies alleen voor hen zichtbaar zijn. Er kan gewerkt worden met autocue systemen. Net als tijdens een echte TV-uitzending kunnen we titels in beeld laten zien, een lopende onderbalk waarop vragen staan, enz.

In deze opzet is het tevens mogelijk om sprekers via een live verbinding in de uitzending te laten zien, vergelijkbaar als een journalist die tijdens een nieuwsuitzending op locatie staat. Dit geeft veel mogelijkheden. Zeker in een tijd waarbij niet iedereen fysiek aanwezig kan of wil zijn. Maar denk ook aan sprekers uit het buitenland.

Streamingdiensten

Onderstaande features zijn in het streamingpakket opgenomen:

Aantal live kijkers

Standaard kunnen 250 kijkers per event live kijken.
Verwacht je meer gelijktijdige kijkers? Dan kunnen we dat via een upgrade regelen.

On demand

Kijken naar het event op het tijdstip dat het uitkomt. Door interacties tijdens het kijken te tonen en na afloop een vragenformulier te laten invullen, worden ook zij betrokken en worden statistieken en inzichten verzameld.

Replays

De volgers die zich hebben geregistreerd, kunnen de beelden na afloop nog eens bekijken. Ook hiervan worden de statistieken bijgehouden.

Opnames downloaden

Indien gewenst, kunnen we de opname bewerken zodat deze in zijn geheel of gedeeltelijk op een eigen website, YouTube of Vimeo zichtbaar is.

Video Call

Via een live verbinding, tot 8 sprekers in de uitzending laten zien, vergelijkbaar als een journalist die op een locatie staat. Dit geeft veel mogelijkheden. Zeker in een tijd waarbij niet iedereen fysiek aanwezig kan of wil zijn, maar denk ook aan sprekers uit het buitenland.

Videoplay/PowerPoint/website

Het is mogelijk om video’s af te spelen, PP weer te geven, live een website te demonstreren, fullscreen maar ook als PiP

Overal te kijken

Via elk device is het mogelijk om naar de uitzending te kijken en is er geen extra software nodig.

Alles in je eigen huisstijl

We zorgen dat alle mails, inlog, live-streams in de gewenste huisstijl worden opgemaakt.

Registratie

We zorgen ook voor een registratiesysteem welke in je bestaande website kan worden geëmbed.

Mails

We zorgen natuurlijk voor gepersonaliseerde bevestigingsmails in huisstijl, maar ook mails per groep zoals; wel ingeschreven maar niet gekeken, eerder gestopt met kijken, wel kijken maar geen vragenlijst ingevuld. Door na afloop goed te filteren en per groep aangepaste mails te sturen, zal de conversie aanmerkelijk hoger zijn.

Campagnes

Door een unieke code kan eenvoudig de bron van de conversie worden bepaald, zodat de input van externe promotors kan worden gezien. Denk hierbij aan diverse media zoals, Facebook LinkedIn Twitter etc.

Importeren

Importeer eenvoudig bestaande adresbestanden via een .CSV bestand

Privacy

Vragen via een chat kunnen privé of openbaar worden gesteld. Indien gewenst, gaat dit eerst via een moderator voordat het voor iedereen zichtbaar is.

Vragenlijst

Door na afloop de deelnemers een compacte vragenlijst in te laten vullen, wordt met de juiste vragen een schat aan informatie ingewonnen. Wanneer de informatie goed wordt geanalyseerd en aanpassingen worden gemaakt, zal een volgende keer een hogere score en conversie waarschijnlijk zijn.

Polls

Door tijdens het online event de juiste vragen te stellen, zal waardevolle informatie worden vergaard en kan direct of een volgende keer het programma worden aangepast.

Calls to Action

Deze zetten je kijkers aan tot actie, om bijvoorbeeld je tijdelijke aanbieding te kopen, of om een afspraak in te plannen.

Salespagina

Eindig je online event met een online salespage. Je zal zien dat je conversie een stuk hoger zal worden.

Open of besloten streams

Binnen ons systeem is het mogelijk om openbare of besloten (betaalde) events te organiseren. We koppelen je Mollie-account en alles is, zonder tussenkomst, rechtstreeks geregeld.

Statistieken

Door de analyse van alle verzamelde data, kunnen statistieken worden bijgehouden per of tussen verschillende events. De verzamelde data kan ook worden geëxporteerd zodat met een eigen analyse-tool kan worden gewerkt.

AVG proof

We houden ons natuurlijk aan de wettelijke eisen.

Chat via moderator

Via de chat kunnen kijkers direct vragen stellen en door de vragen eerst langs een moderator te laten gaan, kunnen ze vaak al 1op1 worden beantwoord en de veel gestelde en belangrijke vragen kunnen centraal worden behandeld. Zo zorg je voor sturing van je online event.

Stel vast of een evenement effectief is