ZOEK JE CREATIEVE IDEEËN VOOR JE EVENEMENT?
Is een studio-uitzending op eigen locatie goedkoper?
"Doe maar bij ons, dan hoeven we geen studio te huren want dat is duur." Een aanname die we de laatste tijd vaak voorbij zien komen, als het gaat om de keuze tussen een online evenement op locatie of in een studio. Het klopt echter bijna nooit. Waarom dat zo is,...
Evenement vanuit een studio? Denk na over de aankleding.
Niet zo lang geleden verzorgden we een studio-uitzending voor een klant. De aankleding moest minimaal, want ‘strak en zakelijk’ paste bij de organisatie. We begrijpen dat er wordt vastgehouden aan een corporate huisstijl. Tegelijkertijd adviseren we bijna altijd om...
Wat maakt een uitzending vanuit een studio zo duur?
Langzaam maar zeker worden meer evenementen op locatie georganiseerd. Soms is dat bij een organisatie zelf, soms in een studio. We merken dat het kostenplaatje van een studio-uitzending niet altijd duidelijk is voor eventmanagers. Soms wordt het als duur ervaren. In...
Een succesvol event met influencers
De inzet van influencers binnen de zakelijke markt maakt een behoorlijke opmars en draagt steeds vaker bij aan het succes van een event. Dat gebeurt niet alleen op Instagram. Ook op LinkedIn zie je dat bedrijven en organisaties slim nadenken over de inzet van hun...
Klant aan het woord: van fysieke events naar online
Rachel Kos-Hartman is eventspecialist bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Samen met collega's organiseerde ze het afgelopen jaar diverse online events en zag haar vak als eventmanager veranderen: “We gingen van rennen en vliegen door een volle zaal...
Voorkom lastige vragen over het budget van een event
Als eventmanager moet je vaak jouw concept doorverkopen aan de organisatie. Dat kunnen lastige gesprekken zijn. Hoe bereid je je hierop voor en wat kun je vooraf doen om zo min mogelijk vragen te krijgen over het budget? Hieronder delen we enkele tips. Wek de juiste...
Zijn online events de nieuwe norm?
Stap voor stap is er meer mogelijk, maar hoe weet je wat past bij de doelstelling van jouw event: fysiek, online of hybride? We zien dat veel eventmanagers vanuit gewoonte neigen terug te gaan naar fysiek, of het willen combineren in een hybride event. We denken...
Mustread: onze best gelezen blogs van het afgelopen jaar
De wereld van de evenementen is behoorlijk in beweging. Helemaal de afgelopen anderhalf jaar. Ontwikkelingen volgden elkaar razendsnel op. Massaal ontdekten we online vergaderen, netwerken via een app of zelfs wereldwijde evenementen organiseren. Voor iedereen die...
Evenement organiseren in onzekere tijden: vijf tips
Voor iedereen die een event organiseert zijn het onzekere tijden. Kunnen we weer live events organiseren of moeten we ons nog blijven richten op online? Je werk als eventmanager is best ingewikkeld op dit moment. Waar doe je goed aan en hoe pak je het plannen van een...
Hoe bepaal en haal je kpi’s van jouw event?
Wanneer is je event een succes en hoe meet je dat? Dat kan door van te voren na te denken over kpi’s. Met een set aan vastgestelde, meetbare doelen kun je na afloop een goede evaluatie maken, waarbij de resultaten van invloed zijn op de vervolgacties. Maar hoe bepaal...
Is een studio-uitzending op eigen locatie goedkoper?
"Doe maar bij ons, dan hoeven we geen studio te huren want dat is duur." Een aanname die we de laatste tijd vaak voorbij zien komen, als het gaat om de keuze tussen een online evenement op locatie of in een studio. Het klopt echter bijna nooit. Waarom dat zo is,...
Evenement vanuit een studio? Denk na over de aankleding.
Niet zo lang geleden verzorgden we een studio-uitzending voor een klant. De aankleding moest minimaal, want ‘strak en zakelijk’ paste bij de organisatie. We begrijpen dat er wordt vastgehouden aan een corporate huisstijl. Tegelijkertijd adviseren we bijna altijd om...
Wat maakt een uitzending vanuit een studio zo duur?
Langzaam maar zeker worden meer evenementen op locatie georganiseerd. Soms is dat bij een organisatie zelf, soms in een studio. We merken dat het kostenplaatje van een studio-uitzending niet altijd duidelijk is voor eventmanagers. Soms wordt het als duur ervaren. In...
Een succesvol event met influencers
De inzet van influencers binnen de zakelijke markt maakt een behoorlijke opmars en draagt steeds vaker bij aan het succes van een event. Dat gebeurt niet alleen op Instagram. Ook op LinkedIn zie je dat bedrijven en organisaties slim nadenken over de inzet van hun...
Klant aan het woord: van fysieke events naar online
Rachel Kos-Hartman is eventspecialist bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Samen met collega's organiseerde ze het afgelopen jaar diverse online events en zag haar vak als eventmanager veranderen: “We gingen van rennen en vliegen door een volle zaal...
Voorkom lastige vragen over het budget van een event
Als eventmanager moet je vaak jouw concept doorverkopen aan de organisatie. Dat kunnen lastige gesprekken zijn. Hoe bereid je je hierop voor en wat kun je vooraf doen om zo min mogelijk vragen te krijgen over het budget? Hieronder delen we enkele tips. Wek de juiste...
Zijn online events de nieuwe norm?
Stap voor stap is er meer mogelijk, maar hoe weet je wat past bij de doelstelling van jouw event: fysiek, online of hybride? We zien dat veel eventmanagers vanuit gewoonte neigen terug te gaan naar fysiek, of het willen combineren in een hybride event. We denken...
Mustread: onze best gelezen blogs van het afgelopen jaar
De wereld van de evenementen is behoorlijk in beweging. Helemaal de afgelopen anderhalf jaar. Ontwikkelingen volgden elkaar razendsnel op. Massaal ontdekten we online vergaderen, netwerken via een app of zelfs wereldwijde evenementen organiseren. Voor iedereen die...
Evenement organiseren in onzekere tijden: vijf tips
Voor iedereen die een event organiseert zijn het onzekere tijden. Kunnen we weer live events organiseren of moeten we ons nog blijven richten op online? Je werk als eventmanager is best ingewikkeld op dit moment. Waar doe je goed aan en hoe pak je het plannen van een...
Hoe bepaal en haal je kpi’s van jouw event?
Wanneer is je event een succes en hoe meet je dat? Dat kan door van te voren na te denken over kpi’s. Met een set aan vastgestelde, meetbare doelen kun je na afloop een goede evaluatie maken, waarbij de resultaten van invloed zijn op de vervolgacties. Maar hoe bepaal...